Dina tortái

Cukrászati próbálkozásaim. :)

Friss topikok

  • bbeatrix81: Helló! Köszi a hasznos tanácsokat és hogy szurkolsz nekem! Üdv: Bea (2010.04.20. 22:02) Póker
  • edinacs: @Eccsa: Szia! Nekem van egy Ikeás üvegtálam, ami félgömb alakú, így pont jó volt sütni. Ha van va... (2010.03.31. 13:55) Első próbálkozások

Transzfer fólia próba - tiramisu muffin

2009.10.18. 17:10 | edinacs | Szólj hozzá!

Végre sikerült kipróbálnom a Zsófitól vásárolt gyönyörűséges csoki transzfer fóliákat. Mivel az elkészült mintás csokit célszerű dekorálásra használni, és volt itthon mascarpone, tiramisu mini muffint sütöttem Stahl Judit után.

 

 

 

 

 

 

 

 


Hozzávalók:
20 dkg liszt (finom és réteslisztet használtam fele-fele arányban)
1 púpos kk. sütőpor
2 ek. kávé
1 dl tej
5 dkg puha vaj
15 dkg cukor
2 ek. méz
1 tojás

Krémhez:
25 dkg mascarpone
3 tojás
4 ek. cukor
1 ek. mandula aroma
1 cs. habfix (vagy zselatin)

Tészta locsolásához:
2 dl tej
0,5 dl mandulalikőr (ez nem volt itthon, ezért vodkát és mandula aromát használtam)
0,5 dl kávé
3 ek. cukor

kakaópor

Elkészítés:

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. A vajat, a cukrot, a mezét és a tojás habosra kevertem. A lisztet, a sütőpor és egy csipet sót összekevertem. A kávét és a tejet hozzáöntöttem a vajas keverékhez, majd a lisztet is belekevertem. 

A tésztát mini muffinpapírokba töltöttem és 15 perc alatt szépen megsültek.

A kihült tésztáknak levágtam a tetejüket, hogy egyenesek legyenek, és jobban magukba szívják a tejeskávét. Ezután a 2 dl tejet összekevertem a likőrrel, kávéval és a cukorral. Ezzel meglocsolgattam a tésztákat. 

Ezután elkészítettem a krémet. A tojások sárgáit, a cukrot és a mandulaaromát habosra kevertem. Közben egy másik tálban a fehérjőkből kemény habot vertem. A tojássárgás habhoz hozzáadtam a macarponét és a habfixet. Miután ez jól összekeveredett óvatosan beleforgattam a fehérjehabot is. A krémet habzsákból a tésztékra nyomtam, majd megszórtam mindet kakaóporral. 

Díszítésként ráraktam a mintás csokiból szaggatott formákat. 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://dinatortai.blog.hu/api/trackback/id/tr571458319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: kávé süti csokoládé muffin mandula krém tiramisu sütemény aprósüti aprósütemény transzfer fólia
süti beállítások módosítása